Az ismertető letöltése PDF formátumban: Letöltés
Önfejlesztő képzések jellemzően 16 – 25 órában
1. Kommunikáció ismeretek
A kommunikáció fogalmának, formáinak, szabályszerűségeinek ismerete. A szóbeli és írásbeli kommunikáció különböző formáinak alkalmazása. Ennek keretében olyan kommunikációs ismereteket próbálunk átadni és gyakoroltatni a képzés során, amelyek hozzásegítik a résztvevőket ahhoz, hogy képesek legyenek bátran, magabiztosan és eredményesen kifejezni gondolataikat, véleményüket a munkájuk során és a mindennapi életben, szóban és írásban. Megismerhetik a kommunikáció lényegét, formáját és szabályszerűségeit, mindezek gyakorlása révén a résztvevők szóbeli és nem szóbeli kifejezése sikeresebbé válik, erősödik a szóbeli és nem szóbeli kommunikációjuk közti összhang.
2. Üzleti kommunikáció
A munkahelyi feladatokból és szervezeti pozíciókból adódó szükséges, hatékony és eredményes kommunikációhoz nélkülözhetetlen ismeretek és eszközök elsajátítása. A képzés folyamán olyan információk és ismeretek átadására kerül sor, amelyeket alkalmazva, hatékonyan járulhatnak hozzá az üzleti életben való sikeres működéshez.
3. Krízishelyzetek kezelése
A krízis helyzet fajtáinak és hatásainak bemutatása. Hogyan lehet a krízishelyzeteket azonosítani, felismerni. Melyek a krízishelyzetek lélektani sajátosságai, kezelésük lehetséges módjai. A válság kialakulásának folyamata. A krízis és a változás összefüggései. A képzés során megtanulhatják feloldani és lebontani a krízissel, a változással kapcsolatos esetleges félelmeket. Bemutatjuk a változás pozitív hatásait.
4. Vezetői készségfejlesztés (vezető szerepe, vezetési stílus, motiváció, delegálás, döntés, teljesítményértékelés, vezetői kommunikáció, csapatok építése, fejlesztése, önismeret)
A vezetői szerepek és stílusok megismerése, a hatékony vezetői kommunikáció és motivációs eszközök elsajátítása. A döntéshozatal, delegálás és teljesítményértékelés gyakorlati alkalmazása. Csapatok építésének és fejlesztésének módszerei.
5. Eladás-technika (B2B és B2C üzletkötők)
B2B és B2C értékesítési stratégiák, az értékesítési folyamatok hatékony irányítása. Az ügyfél igényeinek felismerése, a bizalomépítés és a sikeres ajánlattétel módszerei. Az ügyfélmeggyőzés pszichológiája és a kifogáskezelés technikái.
6. Ügyfélszolgálati ismeretek
Az ügyfélszolgálati munka alapjai, az ügyfelek elvárásainak megértése. Professzionális ügyfélkapcsolati technikák, hatékony kommunikáció és problémamegoldás. Konfliktushelyzetek kezelése és a pozitív ügyfélélmény kialakítása.
7. Panaszkezelés
A panaszok hátterének megértése és kezelése. Az ügyfelek elégedettségének növelése és a lojalitás megőrzése megfelelő kommunikációval. Konstruktív megoldások kidolgozása, az érzelmi intelligencia szerepe a panaszkezelésben.
8. Hatékony kommunikáció
A világos és érthető kommunikáció elemei. A verbális és nonverbális kommunikáció összhangja. Hallgatási és visszacsatolási technikák fejlesztése. Kommunikációs akadályok felismerése és kezelése.
9. Asszertív kommunikáció
Az asszertivitás jelentősége a munkahelyen és a magánéletben. Az önérvényesítés és empátia egyensúlyának kialakítása. Gyakorlatok az asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés fejlesztésére.
10. Tárgyalástechnika
A tárgyalási folyamatok strukturálása és irányítása. A sikeres tárgyalások kulcstényezői, meggyőzési technikák. A különböző tárgyalási stílusok és stratégiák alkalmazása.
11. Kiválasztási programok vezetése (AC, DC, interjú)
Assessment Center (AC) és Development Center (DC) módszerek bemutatása. Hatékony interjútechnikák és kiválasztási stratégiák. A megfelelő jelöltek kiválasztásának pszichológiai és gyakorlati szempontjai.
12. Csapatépítés és együttműködés fejlesztése
A csapatmunka dinamikájának megértése és az együttműködés hatékonyságának növelése. A csapaton belüli szerepek és azok fejlesztése. Motivációs és konfliktuskezelési stratégiák a sikeres csapatműködés érdekében.
13. Trénerképzés
A tréneri szerep és kompetenciák elsajátítása. A felnőttképzés módszertani alapjai. Gyakorlati eszközök a hatékony tanítás és facilitálás érdekében.
14. Szakmai oktatók képzése (csoportos oktatók és betanítók, mentorok)
Csoportos oktatók, betanítók és mentorok számára kialakított program. Az oktatási módszerek és átadási technikák fejlesztése. Gyakorlatok a hatékony tudásmegosztás elősegítésére.
15. Oktatásmódszertan
A modern oktatási és tanítási stratégiák bemutatása. Tanulási típusok és stílusok felismerése. Az aktív tanítási és tréningtechnikák alkalmazása.
16. Konfliktuskezelés
A konfliktusok okainak és típusainak felismerése. Hatékony konfliktuskezelési stratégiák és kommunikációs technikák. A munkahelyi konfliktusok megelőzése és kezelése.
17. Időgazdálkodás
A hatékony időbeosztás módszerei. Prioritások meghatározása, halogatás kezelése. Eszközök a hatékonyság és a munka-magánélet egyensúly javítására.
18. Stresszkezelés
A stressz okai és hatásai. Hatékony stresszkezelési technikák, beleértve a relaxációs és mentális fókuszálási gyakorlatokat. A kiégés megelőzése és az érzelmi ellenállóképesség fejlesztése.
19. Változásmenedzsment
A változások pszichológiai és szervezeti hatásai. A változások sikeres bevezetésének és kezelésének stratégiái. Ellenállás kezelése és a pozitív hozzáállás kialakítása.
20. Rezilienciafejlesztés
A reziliencia jelentősége a munkahelyi és személyes életben. Megküzdési stratégiák és önfejlesztési módszerek. A kihívásokkal és bizonytalansággal való hatékony megküzdés támogatása.
21. Generációmenedzsment vezetőknek
A különböző generációk eltérő munkavégzési stílusainak és motivációs tényezőinek megértése. A generációk közötti együttműködés elősegítése és konfliktuskezelési stratégiák.
22. Generációk közötti együttműködés
A különböző generációk kommunikációs és munkastílusainak összehangolása. A generációs különbségek kihasználása a szervezeti fejlődés érdekében.
23. Prezentációs készségek fejlesztése
A magabiztos és hatékony előadásmód fejlesztése. A prezentációk felépítése és vizuális eszközök használata. A közönség figyelmének fenntartása és a meggyőző előadás technikái.
24. Értekezletvezetés és moderálás
Az értekezletek hatékony lebonyolításának módszerei. Az eredményes facilitálás és a résztvevők bevonásának technikái. A konfliktusok és eltérő vélemények kezelése.