Az ismertető letöltése PDF for­má­tum­ban: Letöltés

Önfejlesztő képzések jellemzően 16 – 25 órában

1.     Kommunikáció ismeretek

A kom­mu­niká­ció fogalmá­nak, for­mái­nak, szabálysz­erűségeinek ismerete. A szó­be­li és írás­be­li kom­mu­niká­ció külön­böző for­mái­nak alka­lmazása. Ennek keretében olyan kom­mu­niká­ciós ismereteket próbálunk átad­ni és gyako­roltat­ni a képzés során, ame­lyek hoz­zásegítik a résztvevőket ahhoz, hogy képe­sek legyenek bátran, mag­a­biz­tosan és ered­ménye­sen kife­jezni gon­do­lataikat, véleményüket a munkájuk során és a min­den­napi élet­ben, szóban és írás­ban. Megis­mer­hetik a kom­mu­niká­ció lényegét, for­máját és szabálysz­erűségeit, min­dezek gyako­r­lása révén a résztvevők szó­be­li és nem szó­be­li kife­jezése sik­ere­seb­bé válik, erősödik a szó­be­li és nem szó­be­li kom­mu­niká­ciójuk közti összhang.

2.     Üzleti kommunikáció

A munka­he­lyi felada­tok­ból és szervezeti pozí­ciók­ból adódó szük­séges, hatékony és ered­ményes kom­mu­niká­cióhoz nélkülözhetetlen ismeretek és eszközök elsajátítása. A képzés folyamán olyan infor­má­ciók és ismeretek átadására kerül sor, ame­lyeket alka­lmaz­va, hatékonyan járul­hat­nak hoz­zá az üzleti élet­ben való sik­eres működéshez.

3.     Krízishelyzetek kezelése

A krízis helyzet fajtái­nak és hatá­sainak bemu­tatása. Hogyan lehet a krízishe­lyzeteket azonosí­tani, felis­merni. Melyek a krízishe­lyzetek lélek­tani sajá­tossá­gai, kezelésük lehet­séges mód­jai. A vál­ság kialakulásá­nak folya­ma­ta. A krízis és a vál­tozás össze­füg­gé­sei. A képzés során meg­tan­ul­hatják feloldani és lebon­tani a krízis­sel, a vál­tozás­sal kapc­so­latos esetleges félelmeket. Bemu­tatjuk a vál­tozás poz­itív hatá­sait.

4.     Vezetői készségfejlesztés (vezető szerepe, vezetési stílus, motiváció, delegálás, döntés, teljesítményértékelés, vezetői kommunikáció, csapatok építése, fejlesztése, önismeret)

A vezetői szerepek és stílu­sok megis­merése, a hatékony vezetői kom­mu­niká­ció és motivá­ciós eszközök elsajátítása. A dön­téshozatal, delegálás és tel­jesít­ményértékelés gyako­r­lati alka­lmazása. Csap­a­tok építésének és fejlesztésének mód­sz­erei.

5.     Eladás-technika (B2B és B2C üzletkötők)

B2B és B2C értékesítési stratégiák, az értékesítési folyam­a­tok hatékony irányítása. Az ügyfél igényeinek felis­merése, a biza­lomépítés és a sik­eres aján­lat­té­tel mód­sz­erei. Az ügyfélmeg­győzés pszi­chológiá­ja és a kifogáskezelés tech­nikái.

6.     Ügyfélszolgálati ismeretek

Az ügyfél­szol­gálati mun­ka alap­jai, az ügyfelek elvárá­sainak megértése. Pro­fesszionális ügyfélka­pc­so­lati tech­nikák, hatékony kom­mu­niká­ció és prob­lé­mamegoldás. Kon­flik­tushe­lyzetek kezelése és a poz­itív ügyfélélmény kialakítása.

7.     Panaszkezelés

A panas­zok hát­terének megértése és kezelése. Az ügyfelek elégedettségének növelése és a lojal­itás megőrzése megfelelő kom­mu­niká­ció­val. Kon­struk­tív megoldá­sok kidol­go­zása, az érzel­mi intel­li­gen­cia szerepe a panaszkezelés­ben.

8.     Hatékony kommunikáció

A vilá­gos és érthető kom­mu­niká­ció ele­mei. A ver­bális és non­ver­bális kom­mu­niká­ció összhang­ja. Hall­gatási és vis­szac­satolási tech­nikák fejlesztése. Kom­mu­niká­ciós akadá­lyok felis­merése és kezelése.

9.     Asszertív kommunikáció

Az assz­ertiv­itás jelen­tősége a munka­he­lyen és a magánélet­ben. Az önérvényesítés és empá­tia egyen­sú­lyá­nak kialakítása. Gyako­r­la­tok az assz­ertív kom­mu­niká­ció és kon­flik­tuskezelés fejlesztésére.

10.  Tárgyalástechnika

A tár­gyalási folyam­a­tok struk­turálása és irányítása. A sik­eres tár­gyalá­sok kulc­stényezői, meg­győzési tech­nikák. A külön­böző tár­gyalási stílu­sok és stratégiák alka­lmazása.

11.  Kiválasztási programok vezetése (AC, DC, interjú)

Assess­ment Cen­ter (AC) és Devel­op­ment Cen­ter (DC) mód­sz­erek bemu­tatása. Hatékony inter­jútech­nikák és kiválasztási stratégiák. A megfelelő jelöl­tek kiválasztásá­nak pszi­choló­giai és gyako­r­lati szem­pon­t­jai.

12.  Csapatépítés és együttműködés fejlesztése

A csap­at­mun­ka dinamikájá­nak megértése és az együttműködés hatékonyságá­nak növelése. A csap­a­ton belüli szerepek és azok fejlesztése. Motivá­ciós és kon­flik­tuskezelési stratégiák a sik­eres csap­at­működés érdekében.

13.  Trénerképzés

A tréneri szerep és kom­pe­ten­ciák elsajátítása. A fel­nőt­tképzés mód­sz­er­tani alap­jai. Gyako­r­lati eszközök a hatékony tanítás és facil­itálás érdekében.

14.  Szakmai oktatók képzése (csoportos oktatók és betanítók, mentorok)

Cso­por­tos oktatók, betanítók és men­torok számára kialakí­tott pro­gram. Az oktatási mód­sz­erek és átadási tech­nikák fejlesztése. Gyako­r­la­tok a hatékony tudás­megosztás elősegítésére.

15.  Oktatásmódszertan

A mod­ern oktatási és tanítási stratégiák bemu­tatása. Tan­ulási típu­sok és stílu­sok felis­merése. Az aktív tanítási és trén­ingtech­nikák alka­lmazása.

16.  Konfliktuskezelés

A kon­flik­tu­sok okainak és típu­sainak felis­merése. Hatékony kon­flik­tuskezelési stratégiák és kom­mu­niká­ciós tech­nikák. A munka­he­lyi kon­flik­tu­sok megelőzése és kezelése.

17.  Időgazdálkodás

A hatékony időbeosztás mód­sz­erei. Pri­or­itá­sok meghatározása, halo­gatás kezelése. Eszközök a hatékonyság és a mun­ka-magánélet egyen­sú­ly javítására.

18.  Stresszkezelés

A stressz okai és hatá­sai. Hatékony stresszkezelési tech­nikák, beleértve a relaxá­ciós és men­tális fókuszálási gyako­r­la­tokat. A kiégés megelőzése és az érzel­mi ellenál­lóképesség fejlesztése.

19.  Változásmenedzsment

A vál­tozá­sok pszi­choló­giai és szervezeti hatá­sai. A vál­tozá­sok sik­eres bevezetésének és kezelésének stratégiái. Ellenál­lás kezelése és a poz­itív hoz­záál­lás kialakítása.

20.  Rezilienciafejlesztés

A rezilien­cia jelen­tősége a munka­he­lyi és szemé­lyes élet­ben. Megküzdési stratégiák és önfe­jlesztési mód­sz­erek. A kihívá­sokkal és bizony­ta­lan­ság­gal való hatékony megküzdés támo­gatása.

21.  Generációmenedzsment vezetőknek

A külön­böző gen­erá­ciók eltérő munkavégzési stílu­sainak és motivá­ciós tényezőinek megértése. A gen­erá­ciók közöt­ti együttműködés elősegítése és kon­flik­tuskezelési stratégiák.

22.  Generációk közötti együttműködés

A külön­böző gen­erá­ciók kom­mu­niká­ciós és munkastílu­sainak össze­hang­olása. A gen­erá­ciós különb­ségek kihasználása a szervezeti fejlődés érdekében.

23.  Prezentációs készségek fejlesztése

A mag­a­biz­tos és hatékony előadás­mód fejlesztése. A prezen­tá­ciók felépítése és vizuális eszközök használa­ta. A közön­ség figyelmének fen­ntartása és a meg­győző előadás tech­nikái.

24.   Értekezletvezetés és moderálás

Az érteke­zletek hatékony lebony­olításá­nak mód­sz­erei. Az ered­ményes facil­itálás és a résztvevők bevonásá­nak tech­nikái. A kon­flik­tu­sok és eltérő vélemények kezelése.