KUNSZENTMÁRTONI GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA
5440, Rákóczi Ferenc u. 2.
Telefon: +36 (56)-461-144
E-mail: taylor@veressj.sulinet.hu
Honlap: www.kgszi.hu

"A több szálból font kötél erősebb'' -
Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása

 

A bevont 25 tanuló előrehaladását mentorok (13 fő) segítették, akik egyénileg foglalkoznak mentoráltjaikkal. A bevont tanulók körében kompetencia· és részképesség-mérés történt. A tanulmányi eredmények elemzése során, az igényfelmérés ismeretének tudatában terveztük a diákok tanulmányi előmenetelének támogatását, külön a projektbe bevont mentoráltak számára alapkészségek fejlesztését szolgáló szakkörök szervezésének keretében. A tanulmányi eredményeket jelentősen befolyásolja a magas hiányzás szám. Mentoráltjainknál elértük, hogy ez a szám jelentősen csökkent az előző évhez képest. A pályázatba bevont diákok esetében a családdal való rendszeres kapcsolattartást a mentorok végezték el. Három alkalommal voltak családlátogatáson. Intézményen kívüli szereplőket (munkaerő-piaci szereplők stb) is bevontunk a pályázatba. (Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, Cigány Nemzetiségi Önkormányzat)

 

A pályázati cél elérését segítették a rendezvények is. Sportkör, önismereti játékdélutánok, közösségépítő játékdélutánok, nyári tábor, diáknap, korcsolyázás, színházlátogatások, a Szegedi Ifjúsági Napon való részvétel, kerékpártúra, valamint a képzések, konfliktuskezelő tréning, FAMTA program megismerése. A diákok mellett a mentorok képzése is megvalósult IPR képzés, Hogyan váljak jó mentorrá. Agressziókezelési tréning szerepel a palettán, segítve ezzel az eredményes mentorállást.

 

A szülőket is bevontuk a pályázat megvalósításába. Úgy gondoltuk, hogy a mentorok mellett ők tehetnek a legtöbbet a tanulók továbbtanulásáért. Két olyan tanfolyamot szerveztünk számukra, egy informatikait a Win Investor Zrt. közreműködésével és egy munkaerő piaci elhelyezkedést segítő tréningen vetlek részt.

 

A pályázat segítségével a bevont tanulók új élményekkel gazdagodtak és az egyéni foglalkozás eredményeképpen javult a tanulmányi eredményük, csökkent hiányzásuk, egymással szemben elfogadóbbá váltak.